dimarts, 16 de febrer del 2010

Sobre la variant de Mataró

Ahir em vaig tornar a estrenar en un programa de debat. Aquesta vegada va ser a Mataró Ràdio. En Salvador Milà ,assidu d'aquesta tertúlia que es celebra un cop al mes, no va poder assistir i en el seu lloc vaig anar-hi jo.

Els temes de debat eren sobre la mobilitat a la comarca, el traspàs de rodalies i tot el tema de la variant de Mataró. També estava previst parlar de la reforma laboral i de la reforma de les pensions. Només vam poder parlar, i molt per sobre, del tema de la mobilitat.

Sis persones per a 50 minuts de programa no van donar per molt. Si més no, per a posicionar-se cadascú sobre el tema.

Va obrir foc la representant de CIU, la senadora Montserrat Candini que a les primeres de canvi va atacar el tripartit. Va venir a dir que el traspàs de rodalies venia coix per la retallada de competències i per la minva de fons. Segons ella, dels primers 6.000 mil·lions d'euros promesos es va passar a poc més de 4.000 mil·lions.

Quan em va tocar a mi el primer que vaig fer va ser parlar en positiu, dient que 4.000 mil·lions era una quantitat molt respectable i que amb això es podria fer un bon ús per a millorar unes rodalies que, li vaig etzibar a la senadora, CIU havia deixat morir i en 23 anys a penes si va fer quelcom per millorar.

En la meva segona intervenció (no va donar temps per més) em vaig posicionar sobre el tema dels "laterals" de l'autopista C-32. Como no podia ser d'una altra manera ICV estem en contra. Bàsicament, perquè fomenta l'ús del transport privat, perquè altera el paisatge, perquè pot ser el precedent del desenvolupament urbanístic de la zona, perquè no descriu els impactes sobre la salut de les persones, perquè no té en compte una visió estratègica del medi ambient, etc. 

Però si haig de ser sincer, i aquí ho haig de ser, jo vaig fer èmfasi en que no volem laterals, que apostem per un cariil BUS-VAO (VAO vol dir ,Vehicles Alta Ocupació, és a dir, donar preferència a aquells vehicles que vagin amb el màxim de persones dins), que apostàvem per vehicles elèctrics, bicicleta i fins tot per recorreguts a peu. I que apostàvem clarament pel tren, per la millora de les infraestructures, així com per la millora de la xarxa local  i comarcal de carreteres.

El veritable expert en tot aquest assumpte, en Salvador Milà, ho hauria fet millor que jo, essent com és un expert de reconegut prestigi en aquesta matèria. Però bé, per ser la primera vegada, en posaré un 5 justet. Ja anirem millorant.

Un darrer apunt: començo a estar una mica tip del discurs dels membres de la CUP deixant sempre en l'aire la sospita de que tot el que es fa des de l'Ajuntament o des del tripartit te un tufillo sospitós, de pràctiques que amaguen conductes irregulars. Ho deixen anar i es queden tan amples. Potser ja va sent hora que algú els comenci a posar en el seu lloc.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada